tirsdag den 29. maj 2007

Båt, bål & brag!

Jeg gik først til ro lige efter midnat, og jeg havde svært ved at falde i søvn, men efterhånden blev øjnene alligevel tungere. OG SÅ begyndte et bilhorn at tude. I en lang udstrakt lyd og længe, længe, længe. Jeg lukkede vinduet og lyden blev dæmpet, men stadig irriterende. Lige inden jeg var ved at ryge ud af mit søvnige skind, holdt det op!


Jeg væltede ud af sengen en gang til, nu for igen at åbne vinduet, og samtidig nyde synet af idioten, hvis bil havde vækket hele nabolaget. Der var ingen at se, og jeg skulle lige til at falde omkuld i sengen, da jeg opdagede et orange genskær i ruderne overfor. En af bilerne dernede var brudt i brand.


Jeg famlede mobilen frem og trykkede 112, men brandvæsenet var allerede på vej, og kort tid efter kom de også drønende om hjørnet. Nu måtte jeg lukke vinduet igen, fordi bilen eksploderede og en tyk, fed røg bølgede over scenariet. Der kom efterhånden kontrol over det, og jeg faldt om igen, og denne gang faldt jeg i søvn relativt hurtigt.


Dernæst startede et gigantisk tordenvejr og med genklang i alt nybyggeriet, rungede det kraftigt og rigeligt. Det var så kraftigt, at Bjørnen kom farende fordi han troede at bilen var eksploderet igen, eller det var det han havde drømt. En lidt uklar sekvens lige her for jeg tror ikke, at han var rigtigt tilstede på dette tidspunkt. Vejret rasede videre, der var gang i den og det bragede løs temmelig længe.


Nå, men alting har en ende, også tordenvejr og det lykkedes mig endelig at falde i søvn. Hvor længe, der gik inden mobilen truttede mig ud af fjerene,ved jeg ikke, men det føltes, som jeg kun havde sovet et kvarters tid.

Jeg kan kun konkludere, at jeg har sovet ad h.. til i nat!

2 kommentarer:

Anne sagde ...

Jeg gik i seng kl.21 i aftes, det sker sådan cirka engang hvert 5. år, jeg var træt til benet, og sov inden længe.
Jeg vågnede kl.4.15, og kunne ikke finde mere hvile, og det var på en eller anden måde også lidt træls :-(

Håber, at du får en roligere nat i den kommende, Sifka, du må samle kræfter til en ny og udfordrende dag i virksomheden.
Sov godt.

Sifka sagde ...

Ja tak, men nu er klokken allerede blevet mange. Vi spiste sent og så bli'r alt rykket. Jeg skal jo nå et par pinde eller fire og så var der lige en film osv, osv. :)

Jeg vil så gerne ha' noget ferie snart, så jeg kan sjoske rundt og gøre hvad jeg har lyst til, gå sent i seng, stå sent op. Min tur kommer vel en dag.