søndag den 3. juni 2007

Gammel fuld måne.


Søndagen er ved at være forbi, og jeg blev ikke færdig med mine islænderovervejelser, til gengæld jeg fik en lang telefonsludder med veninden.
Vi fik aftalt en ny biotur inden længe. Vi ta'r Politiken Plus under armen og går ind og ser 'Venus' med Peter O'Toole i en ledende rolle.

Det bli'r Grand, det bli'r godt.

Vi fik endnu et dejligt måltid på pladen. Det blev til marinerede koteletter med dampet sommerkål og rød peberfrugt vendt med et skvæt karryfløde. Dertil det gode brød, som var den perfekte smagsmæssige ledsager til dette måltid. Let og sommerligt, på trods af flødetilsætningen.

Dynen hyler højt og jeg er træt. Den kommende uge bli'r en af de arbejdsmæssige korte, for jeg har et par fridage. Dem vil jeg gå ind og drømme om.

Sov godt og drøm behagligt, eventuelt om velspillede fodboldkampe uden vold og naragtige tilskuere.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Heisann Sifka! Takk for besøket i bloggen min. Og vet du hva? Jeg var innom hos deg tidligere i dag....skulle se etter noe. men nå kommenterer jeg.

Pizzaboller er enkelt. Jeg liker å finne på ting, så slik gjør jeg:
Bak en hvetedeig. Mens den hever steker du kjøttdeig sammen med løk og kanskje litt paprika, mais osv(ta det du liker) hell oppi en liten boks knuste tomater, og rasp litt ost til å smelte sammen med det andre. La det stå og godgjøre seg, men avkjøl før du skal bruke dem.
Gjærdeigen eltes ut, og skjær passe store biter(større enn vanlige morgenbrød) Kna bollen flat, legg fullet i midten, og pakk det inn i deigen. Lukk godt. Sett den lukkede siden NED på platen. Stek alle bollene på ca 200-220 grader i ca 15-20 minutter- Lykke til!