lørdag den 9. juni 2007

Jamen, når man nu ikke gider.

Det er dejligt med sommer og varme. Bestemt, men lige i dag gider jeg ikke. Jeg har nydt sofaen og adskillige film og fjernsynsprogrammer.

Jeg har ikke lavet andet hele dagen, men man skal jo ha' mad engang imellem, så jeg daffede i køkkenet og pøsede vand i kasserollen, og da det kogte, fik det et drys krydderurtesalt og en meget stor håndfuld De Cecco spaghetti no. 12. Tid på og tilbage i sofaen.


Tiden galede og jeg hældte pastaen i et dørslag og satte kasserollen på ild igen. Ned med en god portion frosne ærter af de fine. Så spulede jeg efter med tomatketchup og høvlede et stykke af osten over. Fandt en rest fløde i køleren, og den fik lov at være med i kasserollen.

Røre, røre og så i med pasta'en. Frem med den store tallerken, hvor der anrettes med mere osteriv og top af strimlet frisk basilikum.

Ved bordpladen underholdt dagens avis ved spisningen, og selvom jeg godt ved, at man ikke skal læse mens man spiser, lod jeg den gøre det alligevel.

Blandt andet var der en notits om, at hver dansker i gennemsnit har 11.000 kroner liggende i skuffen. Nu har jeg set efter i alle skuffer, men kan ikke finde de der penge nogen steder. Hm.


4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg kan heller ikke finde de der 11.000 kr, hm!!!!!!! Jeg har også siden eftermiddag været inde, der er ikke "skyggen af skygge" i min have. Jeg har så brugt tiden på at lave rarbarbergrød - spørg lige om jeg glæder mig til iaften - når det skal smages.....

Anne sagde ...

Gid jeg havde mange af den slags skuffer, her er sgu ikke en eneste!

Jeg har siddet i bagende sol og strikket, de andre med pinde skulede hovedrystende til mig, om jeg ikke vidste, hvor skadeligt det var?!

Og jow jow, det ved jeg da, men det er i disse dage, at jeg samler energi til de grå og regnfulde dage, så jeg ta'r chancen.

Hyg dig videre med tv, og hvad der ellers måtte friste.
Kh Anne

Anonym sagde ...

Ha ha - det heller ikke i mine skuffer, der forefindes 11.000..... Gad vide om min nabo, så har 22.ooo liggende....

Vi er også krøbet ind til fjernsynet nu.

Anonym sagde ...

Idag har jeg tænkt at gøre det samme, efter jeg opholdt mig ude (på Galopbanen) hele dagen igår. Jeg har fået RIGELIGT med sol og varme lover jeg.

Jeg ville dælme også gerne finde 11.000!! ;-) God søndag!