søndag den 24. juni 2007

Mandelmuffins.

Jeg skulle lige prøve om de nye forme kunne tåle godtemuffins. Jeg smeltede 150 gr smør i en kasserolle og stillede det til afkøl. Tændte ovnen på 200-210 grader.

Sigtede så en blanding af Aurions hvedemel og den almindelige økomel fra det lokale supermarked. Heri 3 tsk bagepulver, 125 g sukker og revet citronskal, og tilsidst 200 gr hvid chokolade, der lige var blevet hakket en tur. 2 æg og ca 3½ dl mælk piskede jeg sammen i en skål og hældte i en fordybning jeg havde lavet i melblandingen.

Bagefter tilsatte jeg det smeltede smør, og vendte det hele rundt med en dejskraber, men ikke for længe. Jeg fyldte formene, dryssede med mandelflager, og satte dem på en bageplade næstnederst i ovnen i ca. 25 minutter.

Bagefter begyndte jeg at kigge nærmere på dette stykke kalvekød, som har ligget indpakket i klæde på en tallerken for at temperere. Hmm?

4 kommentarer:

Lene sagde ...

uhm det lyder godt Sifka, det skal da vist prøves :-)

Marianne sagde ...

De ser ret gode ud. Og sikke fine forme.

Sifka sagde ...

Lene:De er rigtig gode og ikke for søde.
Opskriften er nem, men jeg tror det er vigtigt ikke at røre for meget når man skal blande det hele.

Marianne: De er fine, men også praktiske og nemme at vaske af efter brug. Netto når de er bedst:)

Anonym sagde ...

De ser lækre ud!!!