tirsdag den 12. juni 2007

Blålyst.

Om lidt går jeg i seng og jeg ta'r en bog med. Jeg vil nemlig se om jeg ikke kan overkomme min læseblokering, for jeg er ved at være temmelig irriteret over, at jeg i en længere periode ikke har kunne læse en rigtig bog uden at gå død i den.

Jeg elsker at læse, jeg elsker bøger, jeg elsker bogstaver og sprog. Jeg kan også godt li' at snakke og høre gode fortællinger og historier. Trangen til det skrevne ord har tvunget mig ud i læsning af telefonbøger og sågar Berlingerens (!) annoncetillæg når det var rigtig slemt.

Jeg 'læser' også lydbøger, for det er en mulighed for stadig, at kunne få kørt ord ind, selvom man midlertidigt har næsen igang med noget andet, som forhindrer at man kan ha' en bog i hænderne.

Ergo, jeg vil læse igen, jeg vil, jeg vil!

Godnat.

2 kommentarer:

Lene sagde ...

god nat og sov godt, når du har læst lidt. Håber du er ved at være ovenpå.

Anonym sagde ...

Det er rigtigt, at åbne en bog og en verden åbner sig. Man kan blive en del af en famile, i et plot, komme ud og rejse. Det er så fedt at læse. Jeg har tit gang i to bøger, en "let" og en mere litterær. En bog jeg blev så glad på det sidst var en billed biografi om Astrid Lindgren. Håber du sov godt. God morgen :-)