torsdag den 26. juli 2007

Harmonisk balancegang.


Erfaring høstet i løbet af ugen, siger mig, at det er bedst at få det fra hånden, som jeg eventuelt har planlagt, inden jeg sætter mig. I går rørte jeg kagedej, nærmest med tasken stadig hængende fra skulderen, og i dag har jeg slået brøddej op, mens jeg nussede katten og pakkede indkøb ud.

Hvorfor nu det?

Fordi jeg er rungende træt nå jeg kommer hjem fra jobbet. Sætter jeg mig ned, er jeg svær at overtale til at rejse mig igen alt for meget. På den anden side vil jeg ikke slippe det gode brød og alle de andre gode sager jeg kører i køkkenet. Jeg slapper af i mit køkken og jeg genfinder balancen. Det er vigtigt for mig.

Derfor kommer jeg, i øjeblikket, væltende ind af døren og går i køkkenet straks. Jeg ordner aftensmad, opvask og hvad jeg nu har kørende.

Stressende? Absolut ikke, bagefter sætter jeg mig tilrette i harmoni og balance, og klipper de første kaniner ved 21-tiden.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg maler møbler.....
Husbonden siger; sæt dig ned hvis du er træt - nej jeg skal lige male først. Det fatter han ikke. jeg fatter hvad du skriver om. At slappe af - at tømme hoved ved at bruge hænderne på noget andet....
Spændt på din kage
P.s: er begyndt at lægge bøger til side til dig pt. er der 8 stk. Skriver når der er en kasse

lifeondyssen sagde ...

Ej hvor jeg bare kender det mønster .. det er som du skriver dejligt at få tingene fra hånden inden trætheden slår helt til.
God fornøjelse ;o)
Mette
ps hvad er kagen for en´ ??

Sifka sagde ...

Marianne: Det lyder dejligt med bøger - glæder mig:)

Mette: Tak skal du ha'. Kagen er en gammeldags sandkage med cacao, solbær og ribs.