onsdag den 11. juli 2007

Gammel grape og vandmelon.

En vandmelon og et par grapefrugter gør mig træt i øjnene, så nu må de ekspederes videre i systemet.

Jeg filetterer grapefrugterne og terner vandmelonen. Spidskål skæres i tynde strimler og det hele havner i min blå skål, sammen med olivenolie, peber og en stor håndfuld hakket dild.

En pose rejer ligger til optøning, hvilket nattegudinden allerede har spottet.

Så er det at Bjørnen, der var på Fiskedisk i går, fortæller mig, at der står temmelig meget sushi parkeret i køleren, som SKAL spises i dag. Gode råd steg pludselig i værdi.

Jeg besluttede mig til, at lade salaten sætte sig, mens jeg lavede noget andet. Derefter drænede jeg den og hældte den i en beholder med tætsluttende låg og smed den ind i køleren.

Til gengæld hev jeg boxen med sushi den anden vej, stillede den på køkkenbordet til temperering.

1 kommentar:

Marianne sagde ...

Det lyder som en lækker salat.

Om 14 dage skal jeg prøve sushi for første gang. Jeg håber jeg kan lide det :-D