lørdag den 7. juli 2007

Hindbærrock?

Rocken ruller gennem huset fra stue til hule og tilbage igen. Der er Live Earth-transmission fra nu og til engang i morgen tidlig, så der er nok at lytte til.

Jeg faldt i Mahjongfælden efter avislæsningen, så praktisk husførelse har der ikke været meget af, men nu går jeg ud og handler. Køkkenet er kogt tør for mel, så jeg må i helsekosten.

Jeg overvejer at afprøve Camilla Plums forslag om hindbær, der koges til syltetøj på pande med ovnopvarmet sukker. Nu er der bare det ved det, at jeg er lidt utryg ved hindbær nu om dage. Sæt nu at der en der tisset på dem, eller at de er inficeret med en ferieødelæggende mavevirus!
Jordbær er et alternativ, så vi får se, hvad modet byder.

Aftenens måltid bliver 'lågløse burgere', en ret der passer sig selv i ovnen, og som hver især ved spisningen dekorerer, som man lyster.

Sandsynligheden for at der også triller noget bagværk over bordet er tilstede og meget stor, men hvad og hvorledes kommer frem senere.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Lågløse bugere...Spændende!

Andrea sagde ...

Jeg glæder mig også til beskrivelsen af lågløse burgere - læste det lige først som lovløse ;)

Du, jeg forstår din mistillid til hindbær, men som jeg læser opskriften, så taler vi bulderkoge i 100 grader varmt sukker.

Det tror jeg ikke ret meget ondt overlever.

Sifka sagde ...

Andrea Husejer: Hindbær var for dyre og jordbær for kedelige, så..

Jeg tror du har ret i at ikke meget vil overleve den proces.