fredag den 20. juli 2007

Sammenstød på den søde side.

Jeg ved ærlig talt ikke, hvad der stikker mig i dag. Jeg er træt, ugidelig og alligevel ikke. Jeg savner, selvfølgelig, men nyder samidig rummet for mig selv. Jeg tænker, men kan ikke rigtig fange pointen, men noget nyt er under opsejling, noget godt.

Jeg havde planer for ferien, men listen er blevet væk. Jeg har rent vasketøj i stabler, som ikke generer mig det fjerneste. Og jeg har bagt en kage.


En fransk kvinde fortalte mig en gang om et fødselsdagsselskab hun skulle holde, hvor de blandt andet skulle ha' chokoladekage med ribs. Det faldt jeg for og har siden brugt ideen mange gange.

Jeg plejer at lave en eller anden chokoladekagedej, men inden jeg kom i gang, læste jeg om en skøn solbærkage, og så endte det med, at jeg lavede min egen dej, men under stærk inspiration fra Mogens Madkultur.

Jeg havde gemt ribs fra forleden og for, at de ikke skulle blive dårlige, havde jeg vendt dem i lidt sukker a la rysteribs. Jeg regulerede derfor sukkermængden i opskriften ud fra dette. Derefter tilsatte jeg cacao svarende til 2-3 spiseskefulde.


Jeg huskede at røre dejen godt igennem, men skiftede til dejskraberen da jeg tilsatte mel, cacao og ribs.

Nu står kagen i ovnen og lurer, mens jeg sidder her og er mærkelig, men det går jo nok over igen?



2 kommentarer:

Andrea sagde ...

Helt mærkelig kan du da ikke være, når du kan bage en så storladen kage ;)

Nej pjat, kender godt den fornemmelse af at være ved siden af mig selv og tydeligt kunne se det.

Det lyder som om, at din ferie har være introvert og at du har trængt til det.

HANNE sagde ...

Kære Sifka
Gå ind og smid dig i Bjørnens hule, rod lidt på hans værelse, sæt høj musik på og ryd op igen......så kan du klare den i et par dage mere (husk også, at spise dobbelt portion kage)
Det er frygteligt at savne teenagere :)