tirsdag den 28. august 2007

Nakken tilbage.

Jobbet bød i dag på bondegårdstur, og selvom starten var et ordentligt skud hagl, holdt himlen sig tør resten af dagen.

Vi besøgte 'Grønnehavegård', hvor også store personligheder som Pyrus, har været forbi. Der er meget, meget smukt i det bakkede område med hævet havbund og meget andet godt, og det er jeg sikker på at hende her ved en hel masse om.

Jeg kunne fra mit bussæde betragte en smuk, høj augusthimmel med drivende hvide vatskyer. Nakken tilbage, fred i sindet og et krøllet glædesglimt i øjet.

Vel fremme blev vi budt velkommen og vist rundt blandt marsvin, kaniner, kattekillinger, Danmarksmester duer, grise, køer, geder, høns og får. Plus det løse.

Jeg blev straks ramt af feriekolonisyndrom lige midt imellem øjenene. Blev skrupsulten og altædende af al den luft. En kvik kollega havde heldigvis inden afgang, frekventeret et madudsalg,og den slags fornuft, var jeg hende meget taknemmlig for.

Vi spiste frokost i haven, inden der skulle ponyrides. Til afsked fik vi kermitgrøn sandkage og rød saft. Dejligt. Jeg kunne smage frøfarven langt hen ad hjemvejen.

Sovende børn i hjemtransporten. Jeg sad med en sover, men fik senere selskab af én, der skulle tisse, meget og meget snart! Vi nåede det - næsten.

4 kommentarer:

Marianne sagde ...

Det lyder som en hyggelig dag. Og sikke træt man kan blive hjem i sådan en bus

Andrea sagde ...

Det har da lige været vejr til sådan en tur og det sted, hvor gården ligger er fantastisk smukt synes jeg.

Jeg har godt set deres skilte om besøgsgård, men aldrig tænkt over hvad det betød.

Godt at der er steder, hvor ungerne kan klappe nogle dyr og spise grøn kage med saft under åben himmel.

Anonym sagde ...

Det lyder som en rigtig god oplevelse på Grønnehavegård, og jeg kender selv børn, som har været utroligt glade for at se livet på netop den gård.

Suzy Q sagde ...

Jeg elsker kylle...
Og nu får jeg killingetanker igen. En doven rød én, siger du?
Hmm....