søndag den 9. september 2007

Dosmerseddel.

Med den hukommelse jeg lægger for dagen, var det vist godt, at Bjørnen utallige gange mindede mig om, at jeg skulle huske at købe 2 stk habanerochilier. Det virkede og jeg huskede.

Nu mangler vi bare at få opsporet 5 spsk annatofrø, som vi indtil videre kun har set solgt i en eller anden større mængde til 400 kr. Og det er måske lige i overkanten for en ingrediens til et mexicansk madeksperiment.

Ved du noget vi ikke ved, må du meget gerne dele din viden med os. Vi bli'r glade.

4 kommentarer:

Andrea sagde ...

Hvis man googler lidt, så lader det til at et andet navn for annato er Achiote.

Og det har den amerikanske butik Americana. Hvis du trykker på 18. Mexican, så er det først vare - 45 kroner, men der står ikke for hvilken mængde.

Sifka sagde ...

Andrea* Du kan da bare det der. Jeg er sikker på at Bjørnen blir glad, når jeg fortæller ham det.
Tak.

HANNE sagde ...

ØH, annatofrø????
Hvilken ret skal i have gang i???
Det lyder spændende, men også ret ukendt :-)
Prøv den nærmeste mexicanske restaurant og spørg i køkkenet...

Mette H. sagde ...

Habanero havde vi sidste år i drivhuset. Den gav helt overvældende mange frugter. Svært at få brugt med den overvældende styrke de har. Er du sikker på at der skal 2 stk. i retten ?
Annattofrø bruges mest for den orange farve de giver retten, så de kunne udelades eller erstattes med et andet farvestof. Held og lykke med eksperimentet. Får vi billeder ?