lørdag den 13. oktober 2007

Grin, øl, men også lidt whisky.

Den nye ølklub for bloggende kvinder er nu en realitet. Fire ølhungrende kvinder og en enkelt på whisky, mødtes i går på denne cafe og smagte på varerne i Maskinrummet, som venligt blev stillet til vores rådighed.

Jeg må glædeligt konstatere, at bloggere ikke kun har ordene i fingrene, men også mange i munden, så der blev delt mange kloge ord og sjove fortællinger. Det var dejligt at mødes og alle levede helt op til det forventede. En enkelt overraskelse var der dog. Det kom helt bag på mig, at nogle af Kagekonens fortællinger var ligeså så klamme, som hendes kager er lækre. Og det siger altså ikke så lidt!

Det handlede jo om øl og jeg fik smagt en dejlig Christianshavner Pale Ale fra Amager Bryghus og et godt glas Gåsehvid fra Kongens Bryghus. Lige inden vi forlod etablissementen fik vi prøvesmagt en uautoriseret Asserbryg fra Husejers hånd. Den var skøn, så hun kan roligt fortsætter bryggeriet.

Mødet sluttede i mine private gemakker, hvor vi delte lidt Wit fra Ølfabrikken og tog lidt forskud på 'The Great Pumpkin' sæsonen.

Det var alt i alt en rigtig dejlig oplevelse, og jeg glæder mig allerede til næste møde, hvor der skal smages mere øl og fortælles flere gode historier. Indtil da, tak til Vampypingvin, Kagekone, Husejer og Strikketante for en hyggelig aften!

9 kommentarer:

Unknown sagde ...

det lyder da bare alletiders dér! fantaaastisk - en ølklub.. den må man da være med i! :)

Anonym sagde ...

Dejligt at høre, at det gik så godt med bloggertræffet! I har vist fået en lille fjer på, kan jeg næsten gætte ... Herligt!

Zette sagde ...

Jeg er stadig så nede over, at jeg ikke kunne være med :-( Vil altså med næste gang, jeg vil, jeg vil, jeg vil, nå!

Anonym sagde ...

øv - jeg har været afblogget på det seneste og ser det først nu ... og ser så i dine arkiver at man skulle melde sig til endnu engang :-(

Men det lyder fint at I havde en god aften - og hvis jeg får holdt mig ordentligt orienteret kan jeg måske komme med på et afbud næste gang

Helle K. sagde ...

Hvor lyder det som en god ide, I har fået. Dejligt at I hyggede jer - og sjovt at Kagekonen kunne overraske, det er det der gør det så spændende, at møde mennesker.

Marianne sagde ...

Jeg giver pedrsn ret, den må vi med I den øl klub. Det lyder rigtig hyggeligt :-)

Rigtig god lørdag :-)

Dana Watsham sagde ...

Det VAR hyggeligt! Og lækkert, at vi sgisme taler som vi skriver alle fem ... det blir ikke sidste gang.

Tak for initivet, gutinder.

Regitze sagde ...

gutinder:)
jeg glæder mig til at ses og ses igen. snart.
snart.

Kagekonen sagde ...

Klamme katte historier... bare fordi dyret har lidt betændte bylder;-)Jeg troede at københavnske pædagoger var vandt til lidt af hvert... Det var en super hyggelig aften. Jeg glæder mig til næste gang.