søndag den 21. oktober 2007

Sokkestrik.

Endnu et par sokker nærmer sig færdiggørelse. Tidligere på året strikkede jeg et par i denne udgave, og mere garn ligger og venter på at blive omsat til herlige farverige sokker.

Jeg er ikke specielt god til at strikke sokker, men håber på at det kommer med øvelsen. Jeg har rundt omkring på Bloggen set flere forskellige slags i fantastiske mønstre og farver. Det ser spændende ud, så jeg knokler videre, og håber på, at også jeg ender med at kunne strikke sokker ligeså ubesværet, som at klø mig i nakken.

6 kommentarer:

lifeondyssen sagde ...

Sokkestrik = kolde dage og vinter .. thja så findes der intet bedre end hjemmestrikket vel !!

Anonym sagde ...

Åh pas nu på, sokkestrik kan man blive afhængig af på 2 måder, jeg kan slet ikke stoppe igen med at strikke strømper og der er bare så meget strømpegarn man lige pludslig er nød til at eje.

Mette H. sagde ...

Hva' strikker du to sokker på een gang ? Bruger du så to garnnøgler ? Ja jeg er nysgerrig er jeg. De bliver fine.

Anonym sagde ...

Jeg er faktisk på jagt efter den sokkeopskrift - den giver jo et fantastisk look......

Anonym sagde ...

De ser da fine ud, dine strømper, du skal nok komme efter det

Hilsen Gitte

Sifka sagde ...

Mette H* Ja jeg strikker først skaftet på den ene og så på den anden, så hælene osv. Jeg strikker med et nøgle med den ene tråd udefra nøglet og den anden indenfra.

Shabby* Jeg har opskriften, men looket skyldes garnet;)

Gitte* Tak for opmuntringen:)