onsdag den 14. november 2007

Julebøger.

Jeg havde en aftale med min lokale boghandler, som havde bestilt lidt julebøger hjem til mig. 'Julemandens breve' er en smuk bog af J.J.R Tolkien, som kom i en ny udgave sidste år. Det er den ikke blevet mindre hyggelig af. Den og 'Nissemaskinen' - Findus og Peddersen - er sikre klassikere fra den gang Bjørnen var unge.

Camilla Plums 'Jul' glæder jeg mig meget til at stikke næsen i. Jeg har købt den ubeset og uden foromtale i baghovedet. Med Camilla Plums kogebøger har jeg det nemlig således, at når jeg har sagt A, kan jeg ligeså godt fortsætte med B, C og så videre.

Nu vi er ved det med bøger, vil jeg lige gøre opmærksom på, at man i Fakta kan være heldig at finde Nanna Simonsens 'Smag på Danmark' til 75 kroner. Den er ikke så lækker i indpakningen, som den dyrere udgave fra boghandleren, men opskrifterne er de samme, og det er altså godt stof.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

plum kan man kun elske - altså .. medmindre man er en mentalt udfordret ignorant der bare hader hende.. ;)

enten eller

a,b,c og så bare derudaf jov jov

Gitte sagde ...

Glæder mig til at få Plumses juleobg i hænderne. Tolkien er også et hit her i huset, og skal stadig læses højt. Dejligt du lige sparker julelæserepertoiret i gang.