torsdag den 15. november 2007

Rødglødende.

Jeg har lige hæftet en endelig ende på et par julesokker med varme i. Farven alene skaber stemning med sin rødlige glød.

Endelig har jeg fået strikket mig igennem de forskellige opskrifter, på almindelige sokker, som jeg efterhånden har fået samlet sammen. Nu er jeg landet på den norske udgave af en opskrift, som er trykt på indersiden af bandarolen til garnet, som jeg købte forleden. Pasformen er som fod i hose. Helt perfekt.

Garnet er Fabel fra Garnstudio, farve 672, strikket på min mors gamle strømpepinde nr. 2½. Næste gang vil jeg dog strikke skafterne lidt længere, men ellers er de fine.

Jeg ved godt, at der ikke er meget hokus pokus i det her, men nu ramte jeg lige plet med denne opskrift, og i øvrigt er sokker et afslappende stykke strik, der passer godt til lidt fjernsyn eller en gang sludder.

5 kommentarer:

Liselotte sagde ...

Jeg elsker at strikke sokker, så du gav mig vist en idé til det næste strikketøj - eller måske det skal være vanter til vinterens komme, men begge dele foregår med fem pinde. Det elsker jeg :-)

God fornøjelse med sokkerne - de er jo som strikket til julemåneden :-)

Zette sagde ...

For mig er der altså sindssyge mængder af hokuspokus i de der sokker - hold kæft, hvor er de flotte og de ser rigtigt varme ud. Jeg forsøger at tage mig sammen til at gå i gang med mit Kid Seta garn, men er af en eller anden grund lidt bange for at gå i gang - eller også skal jeg bare lige have de sidste 75 sider af HP slugt, før jeg kaster mig over varmt garn.

Jane sagde ...

De er da simpelthen bare super duper, ja de er så.
farverne er rigtig smukke og sådan et par helt almindelige hovedetunderarmensokker det er lige sagen. Tillykke med dem;-)

Ella sagde ...

Hvor er de smukke. Jeg elsker at strikke strømper, men jeg erkender at det ikke er muligt lige nu. Men jeg savner når jeg ser dine lækre julestrømper :-)

Lene sagde ...

De er smukke, og jeg skal da vist lige ud og handle :-)