lørdag den 15. december 2007

Morgenspejling.

Jeg er da kommet så meget bagud med Julekalenderen, så der skal arbejdes på sagen i weekenden, og det skal helst være på højtryk.

Jeg har haft nogle lange dage i løbet af ugen, og min arbejdsdag i går sluttede også sent. Jeg blev hentet af Bjørnen, og vi tilbragte derefter en rum tid i et computerparadis, som stille og roligt udviklede sig til et helvede i ventetid og uforrettet sag.

Aftensmaden blev præget af hævet knæ, gammelsult og småskuffelse. Vi fik fastfoodsrisengrød i pølseform og skinkesandwich uden dikkedarer. Til dessert brugte jeg den gave som instituttets egen drillenisse, havde lagt i stabler i personalestuen, og som Bjørnen bekvemt og belejligt havde bagageplads til, da jeg skulle dreje nøglen om ved lukketid.

Nu er det blevet lørdag og weekenden venter. Jeg begynder min lørdag vanen tro i sofaen med avisen, og senere kommer der både tid og råd, også til de computerløse. Tro mig.

Ingen kommentarer: