lørdag den 8. december 2007

Uden mad og alt det der.

Hytten her ligner et bombet lokum, hverken mere eller mindre. Reolen er færdig og står urokkelig op ad væggen. Den falder ihvert fald ingen vegne nu.

Jeg kastede mig ud i det som en anden borebille, og det var jo dødnemt, intil vi opdagede forskellen på mursten og mellemrum. Derefter blev Bjørnen boreformand, mens jeg selv gik i lag med at føle mig frem til de bedst egnede boreplatforme. Vi kom ud i et par fejlslagne prøveboringer, men man skal være meget høj for at få øje på dem. Vi er tilfredse, og det er ligesom afgørende.

Omrokeringen af tallerkener, potter og pander står nu i fuld flor, og alligevel begyndte jeg at stege og brase. For sent opdagede jeg, at det er enormt besværligt, når det meste af det lidt bordplads jeg har til rådighed, er fyldt op med, ja alt muligt.

Men mad fik vi. Ovnstegt hanekylling med citronsovs, salat og kogte kartofler.

Ved siden af dagens ret, blev en gang hakket gris svitset på panden med karry, ingefær og allehånde og derefter gemt væk i en boks til i morgen, hvor jeg så vil tage yderligere stilling til, hvad det skal ende som.

Nu ligner komfuret noget der er løgn, og tårne af potter og pander står klar til opvask. I morgen, for nu gider jeg simpelhen ikke mere.

Ingen kommentarer: