mandag den 7. januar 2008

Legetøjstilbud.

Det er synd og skam, hver gang en af de gode og velkendte forretninger i lokalmiljøet, lukker og slukker. Nu er turen kommet til isemkræmmeren på Christianshavns Torv, hvor jeg altid har fået god service og svar på de spørgsmål jeg nu måtte have i forhold til køkkenudstyr og isenkram, men nu er det altså slut.

Til gengæld er det enormt fedt, at de sælger alle deres varer med 25% rabat. Jeg måtte ind og se, om jeg kunne finde en god stegpande, og det kunne jeg, men der var også lige en sauterpande i kobber med kuglelåg og en stegegryde i støbejern med låg. Gode ting, hvis jeg selv skal sige det, hvor der nærmest er evigehedsgaranti på stegegryden og sauterpanden.

Det var godt at få brugt indkøbsgenet efter at have afsluttet min første dag på jobbet, efter en dejlig lang ferie. Jeg skulle op og åbne instituttet, og med en ny kollega viste det sig. Det var der ingen ben i, men vi blev konstant afbrudt af telefonen, der åbenbart kun kunne byde på meddelelser om fravær. Velkommen tilbage fra ferie, her er det minsandten same procedure as last year.

2 kommentarer:

Anne sagde ...

Tak skal du ellers ha' for nogle lækre indkøb!
Der findes ikke noget bedre, end at få nyt grej til køkkenet...

Jeg har lige siddet og skrevet ønskeseddel til min fødselsdag, og der står også gryder og en enkelt pande på, jeg har skrevet Le Creuset gerne lyseblå, man har vel altid lov at drømme :-)

Andrea sagde ...

Skønne ting du heldige kvinde. Jeg ha sådan en kobber sauterpande, den er nok 15 år gammel og så god som ny.

Den kan endda pudses op til næsten samme stråleglans som din. Et fantastisk stykke køkkentøj.