lørdag den 9. februar 2008

Nattesæde.

Aftenen i går var lagt an til ikke at blive for sen, på trods af fredag og weekend, men min meget gode kollega mente noget andet. Hun lokkede til snik-snak på Messenger, og efter vi havde udvekslet weekendplaner, rejsedrømme og strikkeopskrifter og andet godt, var klokken pludselig blevet meget sent på natten.

Efter fire timers søvn var jeg lige oppe en tur, og troede, at jeg skulle læse avis og starte dagen, men det blev kun til et par kopper nydelse af den smukke udsigt, før jeg vendte tilbage til den varme dyne, og lykkelig faldt i søvn og snuede videre.

Nu er det over middag, sent for sådan en som mig, men natteslabberadsen, der dæmpede støjen i ørerne, løsnede skuldrene, og trak det brede grin frem igen, var det hele værd, guld værd, kort sagt.

Nu venter resten af lørdagen, og det er vist noget med syltede rødbeder, indkøb af garn og, hvad der nu ellers kommer mig i møde. God lørdag, derude!

Ingen kommentarer: