tirsdag den 27. maj 2008

Franske fiskerier.

Jeg tøffede over Christianshavns Torv ved frokosttid på jagt efter en sandwich eller fire. Det fandt jeg også. To med mozzarella og tomat, og to med æg og rejer. Frisksmurte og lækre.

Det lykkedes for den unge biksmedarbejder, der solgte mig varen, at undgå øjenkontakt hele ekspeditionen igennem. Nej, det er løgn! Hun så faktisk lige på mig i tre sekunder, da hun afleverede kvitteringen til mig, men det var så'en mere retningsorienteret end serviceminded. Amazing.

Men jeg passerede også en fiskebiks i campingvogn midt på torvet. Og det så interessant ud, og duften omkring var liflig. En fransk kok, der har valgt at slå sine folder løs lige dér. Opmuntrende indslag midt i burgere, sushi og shawarma.

Menukortet er bestemt ikke kedeligt, og jeg MÅ prøve noget derfra snarest. Måske med ledsagelse af hans grønne te, der hedder 'Gudindernes Barnhjertighed. Det kunne jeg godt bruge nogle liter af for tiden.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej. du kan så meget med lækre retter, meget inspirende at læse. Jeg har nu været det meste af din blog igennem for at se om du skulle have en opskrift på Citronkage. Jeg tænker en Italiensk, saftig/ smørrig Citronkage. Jeg har ledt på nettet og i de kogebøger jeg har om Italiensk mad. Har du en?? kan allerede smage den.Hilsen Jyden

Kagekonen sagde ...

Åh, Sifka... den der fiskebiks lyder skøn... Jeg har købt "barmhjertige gudinder" hos Perch og den er fantastisk ;-)

Annie sagde ...

Min mave vrider sig af begejstring ved synes af dén menu! Lyder fantastisk....må have frokost!

Marianne sagde ...

Jeg så den også i går, hvornår skal vi slå folderne?