tirsdag den 13. maj 2008

Morgenbønner.

Jeg var tidligt på færde i morges, og havde tid til at fortsætte med bønnerne. Hverdagen har ellers meldt sin ankomst efter næsten tre ugers strejke og en uges dejlig ferie, og jeg ser frem til arbejdsdagen med forventningsglæde.

Mine bønner satte jeg i støb i går, og her til morgen var de fede og opsvulmede. Lige klar til at stikke i jorden. Jeg har sat to bønner i hver potte og dækket dem med film. Bagefter trommede jeg huller i overfladen. Afslutningsvis mærkede jeg potterne med forskellige 'badebånd'. De gule er til de gule bønner. De grønne er borlotto og den blå er, ja rigtigt!, de blå bønner.

Løbet er skudt igang, Andrea, og nu er der kun tilbage at vente på at de grønne spirer viser sig, ikk'?

3 kommentarer:

Andrea sagde ...

Ruccolaen og plusalaten titter frem, men bønnerne har stadig ikke vist mig.

Jeg må ud og lumre en stang røgelse mere af i svedehytten.

May the best bean win!

Anonym sagde ...

heja heja det heppes på jeres bønner, men hvem der vinder, vil tiden vise :-) har i indkøbt pralbønner?

Anonym sagde ...

Det bliver særdeles spændende med de bønner. Du følger op - ikke!!! ;-)