onsdag den 14. maj 2008

Svagpisser?

Der er meget glæde i min tilværelse ligenu. Jeg har genvundet fatningen. Jeg går mig selv i møde, og glæder mig over, hvad jeg ser. For første gang i årevis er jeg i harmoni i længere tid af gangen. Jeg har gennemgået meget,som jeg gerne ville have været foruden. Jeg har rejst mig ved egen og andres hjælp. Jeg har kæmpet mod sabeltigre og voluminiøse elefanter. Jeg har genvundet troen på, at jeg vinder. På et eller andet tidspunkt. I sidste ende.

Og hvad gør jeg så? Kaster mig ud i en kostsortering, som tager glæden ved madlavning og køkkenudfoldelse fra mig. Jeg kan ikke. Jeg vil ikke. Jeg gider ikke!

Ikke dermed sagt at jeg vil være ligeglad med, hvad der ryger i kværnen, men alt det andet opgiver jeg allerede på andendagen. Sifka Svækling? Sifka Svagpisser? Ja måske, men SÅ afklaret omkring det.

I ovnen steger kyllingelårbasser, drysset med orangepeber, på spisebordet står et timianbrød og hæver, og jeg sidder her lykkelig veltilpas og smilende.

7 kommentarer:

Liselotte sagde ...

Ah... fred og ro. Også i køkkenet :-)

Marianne sagde ...

Dejlig læsning og en svagpisser - Nej...

Unknown sagde ...

Svagpisser ? Nej - tværtimod !
Du ved godt at livet handler om kærlighed og glæde og hvis du ikke føler det, ved den der kostomlægning, så er det ikke den, du skal kaste dig ud i pt.
Jeg synes du er sej :-)

Zette sagde ...

Ikke Sifka Svagpisser men i den grad Sifka Livskvalitet. Det er godt til dig. Det andet var skidt!

Lise sagde ...

Ville skrive så meget om mod og mands hjerte, men kan ikke få det formuleret.

Vil bare tilslutte mig koret af de øvrige, som klapper dig på skuldren. Gør det selv i spejlet og sig højt "JEG ER GOD NOK"

:-)

Gitte sagde ...

Det er meget vigtigt og dejligt at kunne gøre sig selv lykkelig veltilpas og smilende ved egen hjælp....

Kagekonen sagde ...

Nix, svagspiser er du ikke... du er "de 3 s'er" og det er ikke charme, selvtillid og lækkert hår, men derimod Super SEJE Sifka