lørdag den 10. maj 2008

Yiiihaaa!

Jeg har tilbragt det meste af ugen i Andreas lille røde hippiehus. Velsignet af godt vejr og godt selskab hele vejen igennem.

I går sluttede festen, men med maner. Der var både gang i bål, grill og gryde. Selve opdækningen var ikke til at skyde igennem, og vores cowboytema kom virkelig ud over prærien.

Mange vil fejlagtig antage, at det er Pippis hest der optræder på disse billeder, men i mine øjne er det en indianerpony, og da jeg er ejeren, har jeg dermed ret!

Den meget lækre cowboygryde var fremstillet af sød kartoffel, gulerod, rød paprika, hvidløg, chili, tre slags bønner og flåede tomater. Dertil blev stegt en moppedreng af en oksekotelet, som stammede fra den ende af oksen, der er så god, at mørbraden klynger sig fast til benet.

En lille stak nippede bønner, lidt skivet hvidløg, samt et par smørtotter, smeltede sagte indpakket i sølv.

Et samspil af genialitet betød, at vi også fik en toast med olivenolie, skivet hvidløg, skivet tomat, dækket af en fåremælksost med safran.

Efter måltidet sad vi omkring bålet, og nød Andreas enormt gode tequila, mens månen hang over fyrretræerne, og Københavnerne endelig faldt til ro.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sikke en dejlig ferie I har haft..mad , vejr og heste kan I da ikke klage over ( og gør det vel heller ikke ?)

Kagekonen sagde ...

hold da op for en fest I to har haft...

Marianne sagde ...

Altså en fest... den vil jeg også være med til... næste gang, ik :-)