søndag den 22. juni 2008

Evolution

Der er stadig oksefilet i skabet. Jeg skærer tynde skiver, som skal ende på rugbrød sammen med stegte løg og et spejlæg.

Nej, jeg laver en slags salsa af hakket løg og en bakke smukke røde blommetomater. Det bliver vendt på en varm pande i olivenolie, hvor det langsomt bliver blødt og cremet. Det kan vi spise sammen med et par skiver naturhvedebrød og det kolde kød.

Nej, nu vender jeg kødet på med panden efter, at tomater og løg er blevet karamelagtige, dog uden at brune for meget. Jeg laver en orangecacaosmag ved at mixe orangepeber og cacaochili, som jeg drysser over salsaen.

Herefter koger jeg pasta, og erkender, at Mik Schack har ret, man bør altid starte madlavningen med at sætte en gryde vand over, for nu beslutter jeg mig for at der skal serveres pasta til. Mens jeg venter på, at pastaen kan komme i gryden, forhaler jeg salsaen ved at komme en pjøs piskefløde i. Ved anretningen drysser jeg med frisk basilikum.

Nu kan vi sætte os tilbords med lækker mad på de røde tallerkener.

Ingen kommentarer: