onsdag den 4. juni 2008

Flade

Hvad stiller man op når man, med hele flokken i nakken, ankommer til instituttet, og meget hurtigt konstaterer, at der af forskellige årsager, mangler rigtig mange medarbejdere?

Man transformerer sig straks om til en hættemåge, godt nok lidt rusten i latteren, men acceptabel. Men hold bøtte, det blev en meget lang dag. Også for puslingerne, skulle jeg hilse og sige. Varmen rammer, selvom blæsten holder temperaturen i ave.

Nå men, det er historie nu, og det er endelig blevet tid til at gå i køkkenet, og lave underlig mad. Min yndlingsbeskæftigelse efter sådan en dag. Tårerene er tørret bort, og mens jeg snitter spidskål og skærer andet godt, vil jeg øve mig på min hættemågelatter.

Skrattmås, fiskmås og gråtrut er fra nu af officielt mine nye allierede i kampen mod de forhistoriske. Bare navnene gør én glad. Og Lotten, tusinde tak!

1 kommentar:

Lotte sagde ...

Måsar er gode venner at have :-) Og jeg tænkte vel bare, at du ville forstå at værdsætte deres lattermilde assistance.