søndag den 29. juni 2008

Fortidslevn

Min søster syede én, samtidig med min mormor syede sin. Jeg ville også være med, og begyndte på min egen. Broderede en smule, og lagde det derefter til side, i noget der blev til meget lang tid.

Nu er det igen fremme i lyset, og jeg vil tro, at jeg skal opnå samme høje alder, som min mormor, hvis jeg engang skal blive færdig. Her tælles ikke, hvor mange sting jeg syr pr. minut, men snarere hvor mange sting, jeg når pr. time.

Korsstingsbroderier er ikke så meget op i tiden, men da jeg har opdaget en vis afslappende effekt, der indtræder, hver gang jeg træder nålen, bliver jeg nok ved med at sy mod målet. Sammen med noget godt til ørerne er det faktisk en udemærket afveksling fra strik og tv.

3 kommentarer:

Lotte sagde ...

Du har ret, korsstingsbroderi er ikke så hipt, men jeg kan sagtens følge dig mht. afslapningseffekten.
Jeg har ikek selv broderet i mange år, men som 11-12-årig broderede jeg en pude med småbitte korssting - to katte i et hjerte dannet af en hulans masse blomster...det tog en krig, men jeg var stolt, da den blev færdig.

anjoe sagde ...

De seneste år har jeg af og til broderet mindre ting, og bliver altid grebet af LIGE at skifte farve... sådan 10-15 gange, og som dig, ja så fuldender godt musik projektet ;-)

Lea (Lyriklogik) sagde ...

Jeg kunne ikke være mere enig! Er også i gang med et dejligt broderi-projekt, som kan holde i flere år...og det gør jo ikke det mindste! Se evt. foto på min blog. :-)