fredag den 20. juni 2008

Hjernevrid

Jeg knækkede en hæklenål i går, så den røde vinterhat bliver først færdig i aften. Tror jeg. Nu har jeg indkøbt en ny, og den skulle gerne holde lidt længere. Jeg ville helst have købt en af de her, men så bliver ventetiden for lang, det må derfor blive en anden gang.

Samtidig købte jeg noget skønt grønt garn til at lave en sommerudgave af vinterhatten. Det vanskeligste ved projektet er, at jeg lynhurtigt glemmer, hvor langt jeg er nået i rækkerne. Heldigvis er 36 det højeste antal masker, der skal tælles, men det er lidt frustrerende alligvel.

Afslutningsvis tog jeg et sæt strømpepinde med i købet. Lækre små korte pinde i rosentræ. Jeg skal nemlig til at fuske med en slags dominostrik til det tørklæde, som jeg lod mig inspirere til på en Malmøtur tidligere på året. Små overskuelige firkanter tiltaler nemlig min mosede hjerne rigtig meget.

Jeg tror jeg kan, og i mens jeg prøver, vil jeg glæde mig til at ting som madlavning, boglæsning og håndarbejde igen bliver en ukompliceret fornøjelse.

Ingen kommentarer: