torsdag den 19. juni 2008

Sommerhat

Ingen breve til Jan i dag, så han er nok flyttet igen. Derimod var der igen breve til mig, blandt andet fra Den Brunøjede, som i virkeligheden er blåøjet. Han vil tale med mig allerede til oktober. Det var hurtigt, taget i betragtning at sygeplejerskerne kun lige er færdige med at strejke. Jeg havde regnet med meget længere ventetid.

Dagen er fuld af afbrydelser, for fjernsynet og nettet nærmest skiftes til at gå ned, men jeg har heldigvis nåle og pinde til min rådighed. Jeg er ved at finde frem til den ultimative sommerhat, og er lige begyndt på mit andet forsøg. Det første forsøg endte i kurven igen, for det var ikke helt tilfredsstillende. Hæklet af skønt gråt bomuld, men forkert model.

Andet forsøg bliver forhåbentlig bedre, men allerede nu kan jeg afsløre, at det ikke ender som en sommerhat, for garnet er en blanding af uld og silke, hvilket nok er en kende for varmt til sommertid. Grunden til at jeg mosler videre, er den enkle, at den tegner til at blive rigtig fin, og når den er færdig, vil jeg kunne gentage kunststykket bare i et, efter årstiden, mere anvendeligt garn.

Alt tæller, alt gælder, alt er godt.

Ingen kommentarer: