tirsdag den 8. juli 2008

Lun regn og sukkerskyer

Man bliver ikke ligefrem gennemkold af de skyller, der falder over os for tiden. Temperaturerne er stillet ind på sommer, uden tvivl. Alligevel fik jeg efter min tur i vaskehallen, en meget stor lyst til varm cacao.

I en pause, under madlavningen, rørte jeg usødet cacaopulver sammen med sukker og koldt vand, en blanding, der under omrøring blev varmet op til kogepunktet, stille og roligt.

Derefter tilsatte jeg, pø om pø, den fedeste sødmælk, jeg har smagt i en million år. Biodynamisk fra Naturmælk. Den var alle seksten kroner værd, og jeg vil krydse fingrene hårdt for, at den vil være indenfor rækkevidde i meget, meget lang tid fremover. Den er købt hos en nystartet økologisk købmand her i bydelen, og han skal skisme bakkes op.

Efter maden tog det jo nærmest ingen tid at varme drikken igennem, smide en håndfuld små marshmallows i, røre rundt og bare nyde.

2 kommentarer:

Liselotte sagde ...

Her drikker vi også varm kakao, Sifka. Ahhh, si'r jeg bare :-)

Marianne sagde ...

Sikke en god ide - ikke at kimse af...