onsdag den 9. juli 2008

Sommersødt

Jeg drømmer stadig om at tage magten fra sukker, slik og andet sødt. Det tager nemlig magten fra mig, og det gider jeg ikke! Jeg prøver at tage ved lære, at læse mig frem, samt eksperimentere.

Nogen gange lykkes det. For en tid. Nogen gange spiller jeg ligeglad. For en tid. Nogen gange, ja, nogen gange...

I dag er jeg sammenbidt og motiveret. Jeg vil kun bruge de ting, der allerede er i køkkenet, og det er heldigvis ikke så ringe endda.

Daggamle søde jordbær, moden melon, makroner, piskefløde og sambuca.

Makronerne blev knust i bunden af en kop. Jordbær blev skåret i tilfældige bidder, og et par skiver melon blev til små firkanter. En lille pøs sambuca blev tilsat løseligt. Kopper med indhold står nu, og indånder sprittåger, indtil jeg senere serverer dem med en top flødeskum. Så må vi se om det duer til noget.

Ingen kommentarer: