fredag den 25. juli 2008

Spot på Spot

Der var højt til det gyldne loft i den italiensk lunchrestarant, hvor vi besluttede at spise en pizza. Blå og gyldne mosaiksten, hvide fliser, hvor ensartetheden blev brudt af knækkede uensartede stykker. Nogle endda med farve. Rent, luftigt og indbydende. De store vinduespartier kunne åbnes helt, så selvom det var sommervarmt og stenovnen bagte, var der en behagelig temperatur i rummet.

Jeg har jo kun prøvet at spise en pizza på stedet, men den var stenovnsbagt, sprød og velsmagende. Rucola, tomat, gedeost og kronärtskocka. Ja, vi var også i tvivl om, hvad det lige betød, men satsede, og da maden havnede foran os, kunne vi lettede udbryde, "Nåee, artiskok!" Andrea mente, at der smagsmæssigt var plads til et par sardeller på pizzaen, mens jeg sådan set var tilfreds uden, men sådan er det nu engang med smag og behag.

En anden gang jeg kommer i byen, og det gør jeg jo, kan jeg sagtens finde på at besøge Spot igen. De serverer også pastaretter og salater, og næste gang er det muligt, at jeg vil forsøge mig med en Carbonara.

Spot, der kun har åbent i dagtimerne, ligger på Stora Nygatan, hvis nogen skulle få lyst.

1 kommentar:

Marianne sagde ...

Der ser rigtig hyggeligt ud, og er lige stedet at hvile trætte fødder og hjælpe en sulten mave.