søndag den 10. august 2008

Dag 1 København, formiddag

Lidt trist, måske. Vejret. Vågner klokken seks, og står op til grå himmel og regnvejr. Læser avis i en times tid, og lægger mig igen.

Vågner klokken tolv, og står op til grå himmel og regnvejr. Tuller rundt, ringes op fra Ry, råber bagefter på Bjørnen, og er morgenmadsklar klokken halv to om eftermiddagen. Vi spiller os ind igen, og får langsomt dagen til at glide.

Det er en rå fornøjelse, at være i København igen, med gråt vejr, tæt traffik, sirener og alarm i gaderne, efter flere dage med stilhed, grønne omgivelser og en uendelig himmel, selv når den var grå. Det trøster mig, at jeg har flere stående invitationer, og en septemberalf undervejs ovre i det jyske.

At det skulle komme såvidt, overrasker mig faktisk. Jeg troede, at jeg var overbevist, overvejende østdansk orienteret.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

pjat med dig Sifka...vi har alle en jyde i maven !! :-)

Sifka sagde ...

OMG!!