fredag den 1. august 2008

Dag 3 Silkeborg, eftermiddag

Forleden var jeg i Silkeborg for første gang i hundrede år, men vi ankom sidst på eftermiddagen, så det var begrænset, hvad vi kunne nå. I dag tog vi lidt tidligere afsted og har fået set på en masse butikker i det forholdsvis store net af gågader. Det virker i hvertfald stort på mig, da min stedsans og kendskab til området er begrænset.


Shoppingen var behersket, men vi spiste pasta af kæmpeskåle og drak tørsten ad Pommeren til i solbærsaft, jordbærsaft, isafkølet vand, og da det ikke er mig der er gravid drak jeg et enkelt glas rosévin, der var næsten ligeså frugtagtigt lækker som de førnævnte safter. Dejlig mad, men afslutningsvis en lidt mærkværdig betjening, der hang lidt i afregningsbremsen. Heldigvis kom vores oprindelige betjening igen til skranken, og så kørte det igen.

Jeg kom til at købe en kage med fra La Gateau, men nu kommer der snart et par stykker forbi, som jeg er sikker på, godt gider smage på sagerne sammen med mig.

Varmen har hængt lidt tungt, og det kan jeg mærke nu, hvor jeg igen er landet i feriekolonien. Min vært og jeg, har været ude og lege med vand på kældertrappen, og vi har hængt ud over en mundfuld et eller andet fra dåse, men det var mest Rosita der tog fra, for jeg var ligesom fyldt godt op ved hjemkomsten. Nu trænger vi vist bare til en slapper begge to.

1 kommentar:

Anne sagde ...

Uhmm, kage fra Le G., det er altid lækkert :-)

Håber, at du fandt de gode butikker i byen, der er ikke mange af dem, men enkelte er da værd at besøge, Heksekosten og så selvfølgelig t.i.n.g.