søndag den 3. august 2008

Lilla formiddag

Igår snakkede vi om de tilfældigheder, der ligger i mit lille feriehus. Om, hvordan jeg fandt frem til det, og at det bare virker som en selvfølgelighed, at det er lige netop her, jeg er havnet. Sammenfaldende interesser, som afsløres i f.eks. den store Neil Young samling af både biografier, cd'er og dvd'er, samt en pæn samling bøger og billeder fra Venezia, min yndlingsby.

Forleden faldt jeg over et utroligt og uimodståeligt godt tilbud. Blandt andet en smuk lilla jakke fra Masai. Og så til det halve!

Min smukke jakke vakte en beundring og begejstring, som jeg ihvert fald ikke blev utilpas over. Liselotte havde en lille pakke med lilla bånd med til mig, og den viste sig at indeholde et Anne-tørklæde i et lilla farvemiks, som matchede min nye jakke på skønneste vis.

Jo, jeg er da bestemt vild med tilfældigheder!

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

hvor er det dog smukt sammen - og hvor bliver jeg glad når jeg læser om jeres fantastiske eftermiddag/aften sammen igår... dejlig følelse du bærer med dig idag - og de andre også kan jeg læse. knus fra Ærø

Liselotte sagde ...

Ja, jeg tror ikke på tilfældigheder. Jeg tror, at der er en mening med galskaben. Ikke nødvendigvis en, jeg skal forstå, men den gemmer sig i det hele... også i en lilla farve.

Det er dejligt at tænke på og jeg er glad for, at jeg ramte rigtigt :-)

Tina sagde ...

NEJ hvor er det flot sammen :):) Jeg er helt skør med det tørklæde, men de vil ikke rigtigt lade mig købe det... min pc siger hele tiden at der er noget galt med siden,når jeg skal købe :)

Uh hvor bliver det godt at lufte det flotte tørklæde :)

Sifka sagde ...

Liselotte, Jeg ville have skrevet tilfældigheder med mening, så meningen var sådan set god nok.

Whatever... jeg havde lige netop den snak, om meningen med galskaben, og om forståelsen af den, eller ej, med Agnethe, dagen før I kom.

Jeg er så glad for tørklædet, og glæder mig meget til at tage det i brug, sammen med mine smukke nye lilla ting:)

Anonym sagde ...

tja nu skulle du altså bare lige vide hvad jeg har liggende her på mit skuffedarium...det eneste jeg mangler er din adresse...tilfældigvis :-)

Anonym sagde ...

Det samme her. Der findes simpelthen ingen tilfældigheder. Hvor er jakken og det lille-anne smukt sammen ;-)

Anonym sagde ...

Jeg glæder mig til en dag at se dig i din flotte, lilla jakke med tørklædet, der passer perfekt til dig :-)

Ella sagde ...

Liselotte og jeg snakkede om nætop det, at de rde en mening med det meste, da vi kørte ned til dig. Har du læst Den 9. indsigt? Jeg elsker den bog!

Og så er du ufattelig smuk i Lilla - du strålede i din nye jakke med tørklædet over! :-)

Sifka sagde ...

Ella, jeg kender ikke bogen, men vil da kigge efter den. Det lyder som noget, jeg også ville finde interessant.

Madame, jeg tror snart at der skal stables et træf på benene, der er flere, der trænger. Så kunne jeg jo også lufte jakken og det lækre tøørklæde;)