lørdag den 6. september 2008

Morgenmørke

Trappeskakten er mørk og stille, da jeg henter avisen ind. Tiden står i gråzonen, hvor det er både og. Skal jeg stå op nu, eller vende ryggen til, og putte mere mønt i automaten til forlængelse af opholdet i Drømmeland?

Jeg vælger det første, og brænder japansk røgelse af i en rum tid, for tankerne myldrer lidt rigeligt, inden stilheden omsider får overtaget. Avisen ligger klar, og jeg hiver persiennen op, stabler puder og dyne op i bløde bjerge omkring mig, og er væk. Igen.

Ligefør sidste sektion, kommer rastløsheden og lørdagsenergien snigende, og jeg må lige gøre noget. Det bliver til negleklipning, og en pottefuld vasketøj, der smides til tril, rul og skrub i maskinen, der er en af de bedste opfindelser, nogensinde.

Fred igen, og sidste sektion fortæres, og giver morgenmadssult. Mørket er forlængst skredet, og regnen stilnet af. Jamen, så godmorgen da, lørdag! Jeg kommer nu.

Ingen kommentarer: