søndag den 26. oktober 2008

Grød mod Godisgrisen

Jeg elsker slik, især chokolade, og her ville jeg jo gerne holde mig til de ædle mørke typer, men nej. Jeg er i perioder også til fals for Marabou, Toms og Ritter. Fløde, fløde med nødder, knas, karamel, hvid med knas, orangeshokolade og mint. Dertil kommer, vingummiflagermus, skolekridt, bademåtter, matroshatte, pariserlinser og meget andet fra de skuffer.

Jeg har før prøvet at kaste mig ud i et opgør med Godisgrisen, men det ser sort ud. For mig.

I midlertid aner jeg en begyndelse på en ny æra, for jeg har igennem flere uger prøvet at begrænse mig til frugt, kakao, hjemmebag og nødder. Og det har fungeret fint lige indtil, at lokummet brændte, rent arbejdsmæssigt. Når der er pres på, er det åbenbart, at lysten stiger, og viljen falder.

Det er god viden, og her i weekenden har jeg taget tyren ved hornene igen, og har bagt en kage proppet med æbler. Jeg tænker sukker, når jeg laver grød, og dagens udgave er serveret med ananassaft i stedet.

Kedeligt emne? Tjah, men voldsomt interessant for mig og min pengepung.

Ingen kommentarer: