tirsdag den 7. oktober 2008

Marinerede følelser

Jeg kan mærke, at de mange timer på hospitalet har pirket til gamle skader. En let hovedpine danser stilfærdigt markerende bag pandeskallen, og jeg aflyser aftaler, og lægger planlagte ting ud til siden. Bare for en stund, bare for i dag. Ved, at det er nødvendigt, og det er det, der skal til. Bare i dag.

Jeg er fladtrykt og flabet på samme tid, og åbner en oktoberfest, godt nok for tidligt på ugen, men jeg gør det alligevel. Ahhh, det smager.

Kyllingefilet bliver lagt i en pose med marinade, der er blandet af ketjap manis, kokosmælk, olivenolie, salt og peber, karry og en spids paprika. En pænt bundt porrer, samt nogle fed hvidløg skal renses og snittes, mens kylling og erindringer baske-pjasker i marinader af forskellige slags. Men vi lander, hvor vi skal, gør vi, med blød vinge, på blød bund. Nemlig.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Gamle skader får mig til at tænke i cirkler som ofte bliver betænkeligt hurtige, og kuren er sådan set enkel nok for mig. Sjovt navn, "Oktoberfest" - det er da ikke for tidligt, hvis du skal nå det inden det bliver November (og dog :-)

Men i har jo også Bryggehuset i nærheden, er det ikke det, det hedder?

Anonym sagde ...

Jeg glemte at sige at det lyder tilpas nemt og meget lækkert at lave kyllingefilet eller lign. på den måde. Jeg havde ikke drømt om at en plasticpose kunne gøre nytte på den måde! Instruktivt billede - man kan næsten ikke lade være med at gå igang.

Sifka sagde ...

Jeg tror du tænker på kulturhuset, det hedder vist Spisehuset Bryggen.

Ja, sådan en plastpose sparer én for meget besvær.

Annette sagde ...

Nu spørger jeg lige i uvidenhed - hvad er ketjap manis??

Håber, det ender godt med knæet...

Sifka sagde ...

Annette, om et øjeblik er du ikke længere uvidende, i hvertfald på det punkt;) Ketjap Manis er en indonesisk sød sojasovs. Skøn!

Lene sagde ...

Dine ordspil er en nydelse at læse, Sifka og hvor træls at du skal opereres igen. Pøj pøj og håber søvnen har været god :-)

Sifka sagde ...

Lene, jeg bliver så glad, når nogen fortæller at de har fornøjelse af mine skriverier:)