lørdag den 11. oktober 2008

Senest

Jeg bliver ved med at sætte 'senest', 'når nu' og 'inden' op, men lige meget hjælper det. Jeg kommer til at lave alt mulig andet end det, der står på listen. Jeg strikker, og kigger ud af vinduet. Jeg tjekker ting og sager. Klør katten oven på hovedet.

Jeg kigger noget mere ud af vinduet. En eller anden 'kæmpefugl' lander i udsigten. Det er en hejre. Længe sidder den forbavset, og glor sig omkring. Leder måske efter nogen, så den kan spørge om vej til Christianshavns Vold.

Den sidder længe lamslået over trafikstrømmen i Njalsgade, men opper sig, og spørger endelig en forbipasserende, stedkendt husskade om vej. Får atter styr på GPS'en, og glider elegant sin vej.

Når nu jeg når de ni centimeter på strikkeriet, så går jeg i gang. Måske skulle jeg lige tage støvsugeren ud af kosteskabet. Så ligner det et initiativ, ikke sandt?

Ingen kommentarer: