lørdag den 15. november 2008

Nye veje

Jeg har ikke købt bærbar, men at sætte sig til computeren nu, er blevet en helt anden oplevelse. Der er knald på brillen, og billederne kommer rigtig til deres ret. Selv tastaturet, som ikke er skiftet, er blevet helt vildt hurtigere at skrive på.

Men det nye fører også nytænkning med sig, og jeg skal ændre vaner.

I køkkenet er der linet op til forsøg med de nye grødblandinger. Jeg har planer om et brød baseret på den grønne poses indhold blandet op med nogle af de ølrester, jeg har fået skrabet sammen i den forløbne uges tid.

Den grå pose skal også i spil. Jeg vil koge en portion grå grød, der sammen med pisket æg og øl skal ende som en slags frikadeller. Stenalderagtige på den gode måde. Håber jeg. En flok rødbeder og kæmpekartofler skal skæres i stave og bages i ovnen som tilbehør.

Så mangler jeg bare at få smækket en suppe sammen, der også kan give overskud til fryseren.

Det lader til at min øregang også nyder weekenden. Hyletonen har lagt sig lidt i baggrunden, det klør ikke så ulideligt, og selv hævelsen er på retur.

Ingen kommentarer: