onsdag den 12. november 2008

Skinke og spejlæg

Først venter en meget stor opvask. Når der er travlt det ene sted, vokser bunkerne det andet. Sådan skal det åbenbart være.

Nuvel, hvor travlt har jeg egentlig? Når jeg tænker over det, er vi faktisk det antal børn og voksne vi skal være. Vi har været heldige med at få en hel stab af faste vikarere i huset. De er knaldhamrende dygtige, og kan deres kram. Og alligevel føles det somom, at vi løber med tungen ud af halsen. Hvorfor? Det må jeg lige fundere lidt over.

Efter opvasken er klaret, halverer jeg en flok tomater, snitter lidt forårsløg, og svitser det på en varm pande med en sjat olivenolie. Salt og peber. Herefter forføjer jeg mig, og lader Bjørnen overtage.

Vi skal have naturhvedebrød i skiver med, en efter sigende ekstra lækker, italiensk skinke, og gode æg, der skal spejles. Lidt grønt på toppen, og tomaterne ved siden af. Det bliver helt sikkert et udemærket lille måltid.

Ingen kommentarer: