tirsdag den 25. november 2008

Taknemmelighed

Med rigtig god samvittighed, smækkede jeg lågen bag mig, og begav mig hjemad lige efter frokostpausen. De forløbne uger har været både hektiske og vidunderlige. Jeg har arbejdet over, ekstra og med aflysning af ferie- og fridage. Jeg har gjort det med glæde og uden fortrydelse.

Hvor kom dog den arbejdsglæde fra? Godt samarbejde? Udfordrende arbejdsopgaver? Brug af faglighed? Anerkendelse? Ro til fordybelse? Sandsynligvis.


I morgen er det nu for mig. Jeg skal på bordet, og bagefter følger seks ugers aflastning og genoptræning.
Hvor meget, hvor lidt og hvor vildt og voldsomt, aner jeg ikke ret meget om, og ved heller ikke, hvordan det føles, når det er overstået. Men knæet kan fikses, og det er jeg rigtig, rigtig glad for. Andrea og Store Blå Jeep gider heldigvis godt at køre mig hjem, og den forsikring har givet god ro og orden i nervesystemet.

Fra andre kanter er der også blevet tænkt på mig. En purk har udvalgt en fin kagedåse og fyldt den op med hjemmebagte honningbomber, der smager af al det jul man overhovedet kan tænke sig. Rørt blev jeg, og i virkeligheden ligeså ramt af pludselig generthed som den lille bombebager.


Hvis jeg ellers kan holde Bjørnens poter, og egne snitter fra kagekassen, glæder jeg mig til at sidde i sofadybet med ekstra pude under knæhasen, og mæske mig i honningbomber, mens narkosen så stille damper af.

Alt tæller, alt gælder, alt er godt.

13 kommentarer:

Anonym sagde ...

Pøj pøj med i morgen Sifka...kommer du hjem samme dag? ja, det gør man vist i vore dage
:-)

Unknown sagde ...

Held og lykke i morgen :.)

Kagekonen sagde ...

Pøj-pøj i morgen.

De der bomber ser ret lækre ud, så jeg ville gemme kassen bag lås og slå, hvis jeg skulle være sikker på at de holder til i moger...

Liselotte sagde ...

Jeg skal tænke på dig i morgen, Sifka - og så forøvrigt misunde alt det gode ud af de honningbomber, inden du når at få sat tænderne i dem ;-)

Fríða sagde ...

kagerne ser virkelig lækre ud. held og lykke med det forestående.
kh.fra Island
Frida

Pernille sagde ...

Det er nu rart at høre, når noget kan fikses. God fornøjelse :)

HANNE sagde ...

De der honningbomber er sikkert godt for knæet :O) Jeg vil tænke på dig i morgen og ønske dig hurtig og smertefri bedring :-)

Zette sagde ...

Jeg ønsker dig held og lykke og håber alt går som planlagt. Og de ser altså gode ud, de bomber.

johanne sagde ...

Pøj pøj og held og lykke. Sender masser af tanker og knus herfra.

Marianne sagde ...

Held og lykke med operationen og hvor er det flot af Andrea at hun bringer dig :-)

Lene sagde ...

Mon du nu sidder og mæsker dig i honningkager;-)

Håber alt er gået som det skal, god bedring

Anonym sagde ...

Pøj-pøj med det Sifka - håber der kommer det ud af det som du ønsker dig.

Og god fornøjelse med bomberne - de ser lækre ud.

Marianne sagde ...

Håber, du har det godt!