lørdag den 27. december 2008

Morgenprotein

Jeg er ved at bevæge over i noget nyt, og det betyder morgenmad og gerne noget med proteiner. I det daglige er jeg ikke særlig god til det der med morgenmad, men nu kaster jeg mig ud i at forsøge, at få det gjort til en god og daglig vane igen.

Har du lyst til at dele dine gode ideer med mig? Sætte mig ind i det sunde, overskuelige, nemme og lækre morgenmåltid? Gerne rigt på proteiner.

I dag bliver det slet ikke til morgenmad, for vi har udviklet en slags natteravneri i løbet af juledagene, så brunch er vel den rigtige betegnelse.


7 kommentarer:

Anonym sagde ...

En god smootie med sojayogurt frosne bær, en banan, valleprotein, sesamolie og kanel og så er du godt kørende Venlig hilsen Hanne P.

Sifka sagde ...

Tak Hanne, god ide:)

Anonym sagde ...

Der skulle faktisk ha´stået hørfrøolie i stedet for sesamolie. Hanne P

Sifka sagde ...

Det er hermed noteret;)

Anonym sagde ...

Jeg sad lige og bladrede i "Kostrevolution på Høje Hæle" den anden dag.. der er en masse morgenmadsforslag. Blandt andet at man kan spise bagt laks med avocado og æbler til morgenmad! Det er jo proteinrigt - men jeg er ikke så meget til kød om morgenen.

Jeg spiser selv frisk frugt med cheasy A38 og en god fiberrig müsli fra Urtekram. Der er en del protein både i mælkeprodukterne og i havregryn/müsli.

Smooties føler jeg slet ikke mætter nok. Men hvis du omvendt ikke har meget appetit om morgenen, er det måske lettere bare at drikke noget. :)

Sifka sagde ...

Belle Blues, tak for input, og den bog har jeg faktisk stående. Det kunne være, jeg lige skulle lure lidt der...

MissMuffin sagde ...

Jeg er også med på smoothie-vognen.
Men der er morgner,hvor jeg trænger til noget at tygge i, og der spiser jeg soyayoughurt med frisk frugt, hakkede hasselnødder og mandler og hvis jeg fråser: 1 stykke mørk chokolade, hakket..

Spiser også en multivitamin og 3-4 kapsler fiskeolie...