tirsdag den 23. december 2008

Nissehjælp

Det har bare været så dejligt at være ude i solskinnet. Bjørnen og jeg drog afsted ved middagstid, og har brugt hele eftermiddagen på benene. I solen.

Vi kom vist også til at købe nogle julegaver, men det ved vi jo først med sikkerhed i morgen. Hvis jeg får, hvad jeg ønsker mig, bliver jeg i hvert fald meget, meget glad. Det gør Bjørnen også, får jeg ved, at han får, hvad han ønsker sig.

Jeg havde regnet med trængsel og alarm, men sådan var det faktisk ikke. Lige meget hvor vi kom, gled vi glat igennem, som om en usynlig nisse gik med en stor sneskovl og ryddede vejen for os. Det var dejligt.

Nu skal jeg i gang med at koge risengrød, kartofler og rødkål, samt stege frikadeller. Jeg skal også smutte mandler, og koge sirup. Vi har spist ude i dag, så hvis nogen bliver sultne, må man tage en flad.

Nåmen, forklædet er bundet, træskoen kridtet, og jeg er smuttet.





Ingen kommentarer: