fredag den 19. december 2008

Overvægt

Jeg burde jo vide det. Jeg kunne selvfølgelig ikke nøjes med kun at gå ud, og nedlægge en and. Nej da, jeg skulle også lige have dit og dat med i kurven. Endda fra to forskellige steder. Tungt belastet humpede jeg langsomt hjemad, mens jeg fortalte mig selv, at det kunne jeg jo sige mig selv. Men da var det altså for sent.

Heldet fulgte den tossede, for da jeg nåede til gadedøren, havde Bjørnen i mellemtiden fået juleferie, og kunne tage det tunge træk op af trappen, i stedet for mig og mit stakkels knæ.

Men nu er anden altså i hus.

Et par kager rumler i baghovedet, og skal jeg nå det inden jul, må jeg vist heller få hevet ideerne længere frem i vognen. I hytten her elsker vi Speculaas'er, og i sommer lykkedes det mig at få fat i en speculaasrulle, og den skal afprøves nu.

Jeg har en opskrift, men ny inspiration er altid velkommen. Jeg ved nu ikke om denne, bliver en smule for avanceret. Jeg mener universalrengøringsmiddel og barberedet mandler!

3 kommentarer:

Annette sagde ...

Ha ha, jeg må klaske mig på lårene af grin - google translate er bare den bedste underholdning!!

Nille sagde ...

Dagens bedste grin Sifka! Glatbarberede mandler :D

Også lidt pudsigt, at de kalder det Speculaas - hernede hedder de Speculoos... det bliver belgierne altså ikke glade for, tror jeg ;-)

Anonym sagde ...

tjaa, lidt indvendig rengøring?
:-D