mandag den 16. marts 2009

Cirkusclips

Efter, at jeg er begyndt at afmærke med farverige clips, er strikningen blevet så meget lettere. Nu kan jeg lægge tingene fra mig, og i løbet af nul komma fem finde tilbage i forløbet, efter både kortere og længere pauser.

Det er også meget nemmere at følge med i indtagningerne i det mørke islandske garn, som jeg har kastet mig over her for nylig.

Jeg har lige turbostrikket det andet ærme til Bjørnens islænder, og at det gik så hurtigt, var helt sikkert fordi, jeg havde sat mine mærker i det første ærme, så det var bare at stikke snuden i sporet, og gøre kunsten efter.

Fjollet måske, men det fungerer fint for mig, så sådan bliver tingene altså så gjort lidt endnu.

Irriterende nok brugte jeg masser af tid, på noget roderi med deling i for- og bagstykke. Jeg er ikke altid den store ørn til at læse opskrifter, og nu skulle det bare gøres rigtigt, så der blev pillet op, og strikket om, og pillet op, og strikket om.

Nu ligger delene samlet efter foreskriften på én og samme pind, og jeg læser mig frem til, at den ene maske, der gjorde forskellen på for og bag, alligevel skal tages ind på næste omgang!

Jaja, det er åbenbart ikke slut med at lære nye kunster i mit strikkecirkus.

Ingen kommentarer: