mandag den 13. april 2009

Æg der forpligter

Bjørnens påskeæg viste sig mere praktisk end forventet. Ideen med bogen er, at alle kan lære at lave mad, og Jamie Oliver har tænkt sig at starte en madrevolution. I al enkelthed skal man lære sig, at lave en opskrift fra hvert kapitel, og derefter lære opskrifterne videre til to venner, kolleger eller andre bekendte.

Bjørnen har nu et meget godt greb om tingene, men alligevel har vi lavet en aftale om, at han, hver uge, vælger to opskrifter, som han så tryller frem i køkkenet. Men jeg er jo nysgerrig, så jeg har lige udvidet aftalen til også at gælde mig. På den måde kommer vi efterhånden også hele bogen igennem, så den ikke bare havner som pynt på hylden. Ikke fordi det hænder så ofte her i hytten, men en eller anden forklaring skal jeg pakke min nysgerrighed ind i.

7 kommentarer:

Sus sagde ...

Det er da alletiders æg du har fået der! Og selve konceptet bag bogen er en strålende idé. Jeg har tænkt mig at følge op på Bjørnens initiativ :o)

MissMuffin sagde ...

Sikke en god ide, mit påskeæg var også en kogebog..
Jeg er vild med Jamie Oliver, og vi har alle hans kogebøger- nu mangler vi kun den der:)

Skribenten sagde ...

Hej Sifka.

Hvilken god ide I der har fundet på. Elsker selv Olivers opskrifter og slider godt på mine kogebøger både af ham og de andre af hans enelske kolleger.

Venlig hilsen
Henriette

Pernille på 1. sagde ...

Hvor er det da bare alletiders ide, han er smadder god ham Oliver så det skal I da nok blive glade for.
God dag til dig

Sifka sagde ...

Fru Lipka, bogen er købt til Bjørnen, for jeg vil gerne sikre mig at han har samlingen i orden, når han engang selv skal styre køkkenet.

Ideen kom bare, og jeg kunne godt lide tanken, om at vi virkelig fik gennemgået hele bogen, ikke bare lidt hist og pist.


MissMuffin,jeg har været lidt stået af på Jamie, men nu synes jeg, at det var en god begynderting til en ungbjørn, og er også selv klar på at genopdage Jamie.

Henriette, jeg tror også at jeg skal til at købe lidt Oliver hjem igen:)

Tina sagde ...

ØJØJØJ jeg ønsker mig den bog :):) Jeg er helt skør med hans bøger og hans evner i et køkken :)
Hmm må vist finde en der kan skylde mig sådan et påskeæg!

Piskeriset sagde ...

Rigtig god idé med at afprøve nye opskrifter hver uge! Jeg har flere gange haft det som nytårsforsæt at prøve min. én ny opskrift hver uge, og det er en rigtig god måde at udfordre sig selv. Det har i hvert fald virket godt for mig, men jeg hader også at tabe konkurrencer med mig selv ;-)

Og i øvrigt super thumbs up mht. Bjørnen og madlavning! Du må hilse ham og sige, at der ikke er noget så sexet som fyre, der kan lave mad (... det skulle da lige være, hvis de også rydder op efter madlavningen :D). Det er fedt at høre, at han interesserer sig for det :-)