lørdag den 25. april 2009

Langstrakt

Jeg sover og sover, mens radioen fortæller ting, den har sagt før. Jeg synes, jeg sover og sover. Synes, solen har været fremme længe, og kastet stråler ind igennem stuen. Slukker radioen og forstyrrer nattegudinden, der har listet sig ind på puden.

Nu opgiver jeg, for klokken må være rigtig meget, og jeg skal være klar på et givet tidpunkt.

Klokken er lidt i otte!

Jeg hygger mig i lyset af den nye lørdag, og leger med papir og blyant. Leger med udkast til markering af den drejning, livet tager, og åbner vinduet.

Jeg hygger mig med jeres, og håber, I får det, I vil ud af endnu en solrig forårsdag.

2 kommentarer:

Skribenten sagde ...

Godmorgen Sifka. Her er natten og værfet ud af døren og jeg sidder med pc og kaffe og vågner langsomt.

Håber du får en rigtig dejlig dag:-)

Sifka sagde ...

Henriette, tak i lige måde:)