fredag den 3. april 2009

På randen af fornuft

Jo mere ro, jo mere overskud, jo mere overblik. Det sker stille roligt. Orden i sagerne, orden i livet. Ren feng shui. Jeg står med andre ord på fornuftens rand. Og kigger ned. Skal, skal ikke?

Overskud giver fornuft. Det var fornuftigt at tjekke efter, om den døde computer nu også var død, inden den blev skrottet. Det gav pote. Tohundrede kroners poten, som nævnt tidligere.

Mobilen døde også, og jeg var totaltændt på en iPhone, men snakkeri frem og tilbage, samt gode råd og overvejelser betød, at den døde blev sendt til tjek og rep. Nu ser vi, om den også kommer tilbage til livet. Hvis den gør, gør den det gratis.

Ren fornuft alt sammen.

Men, for der skal også være et men. Inden jeg går hen, og bliver alt for snusfornuftig og kæphøj, har jeg efter grundig research og overvejelse, besluttet at kaste en sjat penge efter en lille ny lækkerbidsken.

Og wauw, hvor jeg synes, at den er for lækker. Min research har fortalt mig, at det er der rigtig mange andre, der også synes. Gode anmeldelser fra mange sider, også i nærmeste blogomegn. I forretningen, fik jeg fortalt, når den aldrig ud på hylden, for den bliver revet væk, så snart en ny forsyning rammer adressen. Så det er en populær lille sag, jeg har smækket kloen i.

Tilbage står jeg med den konklusion, at den lækre luxus, købt på randen af fornuft, alligevel ender med at gå hen og tag en god pris snusfornuft.

Ingen kommentarer: