tirsdag den 14. april 2009

Salte kiks

Jeg gik lige ind i den. Den daglige trummerum. Med åben pande, åbent hjerte, åbnet sind og et krystalklart blik. Planer og aftaler. Hændelser. Spontanietet og ren rutine. Køreklar. Tilfreds.

Efter syv timer er jeg mør, og tilpas grydeklar i blikket til at lade mig trække i retning af en hjemelig sofa.

Jeg vasker først op, og mærker at jeg trænger til et glas vand. Måske to. Stopper istedet kæften med salte kiks. Det skal nok hjælpe. Skyller grådigt, hængende over opvaskebajlen. Tørrer op og efter, trasker af. Giver plads.

Her dufter af løg og hvidløg, der klares på panden. Hverdag er også i orden.

4 kommentarer:

Sus sagde ...

Kunne lyde som om din (hver)dag har været helt ok. Sådan må det gerne være nogle gange, ikk? :o)

Lene sagde ...

herlig hverdag :-)

Zette sagde ...

Ja, lad os hylde Dan T: Jeg holder af hverdagen.

- og det er jo godt, for dem er der flest af for de fleste!

Tina sagde ...

Uhhmm salte kiks :)
Godt hverdagen føles god :)