lørdag den 2. maj 2009

Husk nu hævekurven

Der er gang i køkkenregionen i dag, ja, jeg ved godt at det er supergodt vejr udenfor, men jeg har valgt at prioritere fødderne fremfor udendørslivet.

Køleskabet er blevet endevendt både den ene vej og den anden vej. Der er ryddet ud i de gamle glas, og det hele har fået en vasker. Altsammen rugbrødets skyld. For jeg synes, at en god gang deller ville være passende tilbehør til det forhåbentlig gode brød, og så tog den ene hylde den anden.

Nu er dellefarsen på træk, og jeg fik lige sat et brød i ovnen, lavet af den lange vej, med æltning en gang, og æltning to gange. Fuld af gode ting. Gode ting, som ikke skulle udsende underlige dufte i mit køkken.

Men underlige dufte var lige præcis, hvad der bredte sig i lokalet.

Efter nogle minutters intens snusen rundt, gik det op for mig, at jeg havde glemt at vende brødet ud af hævekurven.

Nu vil tiden vise, om heldet følger de tossede, eller om det uheldige brød skal kasseres sammen med de gamle glas.

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Ups ! Kom du til at bage det i hævekurven ?

Sifka sagde ...

Ja da, men jeg opdagede det hurtigt, og fik hældt brødet ud på en bageplade, og så fortsatte jeg bagningen. Det ligner et brød, lyder som et brød, men jeg har ikke smagt det endnu.

Pernille på 1. sagde ...

Hvor har du da bare været flittig, det rugbrød fik da lige gang i dine huslige sysler.

Bagt brød i hævekurv ! det må godt nok have givet en særlig duft :)
God lørdag

K@ri sagde ...

Hvor du er dyktig!
Jeg har tilbragt min dag i en gammel trapp med en høytrykkspyler.....
Ikke så huslig arbeid, men resultatet synes i alle fall :o)

Men: Hævekurven er for meg et ukjent redskap. Jeg har forsøkt å google det, men får ikke opp noe resultat som kan hjelpe meg.....
Hvilket materiale er den laget av? Hvor får man kjøpt den?
Jeg har en datter som bor i København, så det skal ikke være vanskelig å skaffe den dersom vi vet hvor vi skal lete.
Evt. vet du om den er til salgs på nettet?

På forhånd takk for svar.
Ha en fin helg.

Klem fra Kari*